Vi har tatt i bruk eDialog. Med eDialog kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

E-post er en usikker kanal

Mange sender dokument til kommunen via e-post.  E-post kan være en usikker kanal, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker. 

Bruk eDialog

Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.
Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss! 

Send brev sikkert med eDialog her.

For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).

Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).

Slik fyller du ut skjemaet:

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Tittel:  Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
  • Kommentar:  Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  • Husk å laste opp relevante vedlegg i PDF-format.
  • Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem. 
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post.

Fordelene med eDialog er flere:

  • Du sender informasjon gjennom en sikker kanal
  • Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender
  • Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak/arkivsystem

Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

E-post kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak/arkivsystem.

Du skal ikke bruke eDialog hvis:

  • Flatanger kommune har elektroniske skjema til formålet, for eksempel søknad om plass i barnehage og søknad på stilling.